עוגת היער הלבן


בעוגה הזו יש את השילוב המשולש והמושלם של מה שאנחנו מחפשים בכל עוגה - קלה להכנה, טעימה ומרשימה.
כולכם בוודאי מכירים את עוגת היער השחור שמקורה בגרמניה. אז התכוונתי להכינה ואז גיליתי ששכחתי לקנות קקאו :/ מצרך חובה בשביל עוגת היער השחור, אבל מה אם נלך הפעם על גרסתה הלבנה? נשמע לא פחות טעים ואולי אף יותר עדין, לא? אז זה מה שהחלטתי לעשות ויצאה פשוט עוגה מופלאה, קיבלתי עליה רק מחמאות ולא שאריות. העוגה הוכנה לכבוד אירוע משפחתי ולעוגה קדמה ארוחה מפוארת בשרית, ולכן החלטתי להפוכה גם לפרווה! חייבת להתוודות שהרגיש לי כאתגר לא פשוט בכלל. אף פעם עד אז לא השתמשתי בשמנת צמחית, וגם לא אהבתי קינוחי פרווה, תמיד רק השם 'פרווה' בקינוחים היה מרתיע אותי ותמיד חשבתי שאם אוכלים את הקינוח שבגרסתו המקורית הוא חלבי, כזה הוא צריך להישאר; אבל הפעם לא הייתה לי כל כך ברירה, הייתי חייבת להכין עוגת טורט מרשימה ולא חלבית, לכן לקחתי את הסיכון ובדיעבד אני כל כך שמחה שהיה לי את האומץ לעשות את זה. הסתבר ששמנת צמחית מתוקה טעימה מאוד (בניגוד לשמנת צמחית לבישול, שאני עדיין לא חובבת, אבל שם יש לי תחליפים אחרים, שנדבר עליהם במתכוני בישול).
בקיצור אני והאורחים יצאנו ממש שמחים מהתוצאה ובהחלט אכין את עוגת היער הלבן עוד הרבה פעמים: 


להלן המתכון:

רכיבים:

לעוגת ווניל:
6 ביצים
3/4 כוס סוכר
1 כוס קמח
חצי כפית תמצית וניל

סירופ ודובדבנים:
6-8 כפות סירופ דובדבנים משומרים
כ-50 דובדבנים משומרים (כ-3/4 צנצנת, כלומר כ250 גר' דובדבנים מסוננים מנוזלים). 

קצפת וניל:
500 מ"ל שמנת מתוקה (אני השתמשתי בצמחית, כמובן שניתן לקחת גם רגילה)
1.5 כפות פודינג וניל
2 כפות אבקת סוכר
חצי כפית תמצית וניל

קישוט:
דובדבני אמרנה
100 גר' שוקולד מריר מגורד 

אופן הכנה:

  1. הכנת עוגת ווניל:






    1. מחממים את התנור ל-180 מעלות.
    2. מפרידים בין חלבונים לחלמונים ושמים את כל החלבונים בקערה יבשה (חשוב שתהיה יבשה ע"מ שנוכל להקציף את החלבונים כמו שצריך).
    3. מתחילים להקציף את החלבונים באמצעות מיקסר במהירות נמוכה ובהדרגה מעלים את המהירות. מקציפים את החלבונים עד לקבלת קצפת יציבה עד כדי כך, שגם אם נהפוך את הקערה, החלבונים המוקצפים ישארו במקומם.

    4. מוסיפים לקערה חצי כפית של תמצית וניל.
    5. מתחילים בהוספת הסוכר בהדרגה תוך כדי ערבוב עם מיקסר במהירות נמוכה.
    6. מוסיפים את החלמונים ומערבבים באמצעות מיקסר גם כן במהירות נמוכה.

    7. מתחילים בהוספת קמח מנופה בהדרגה, אבל הפעם מערבבים בזהירות רבה עם כף ולא עם מיקסר.
    8. מעבירים את הבלילה לתוך תבנית קפיצית עם קוטר של 24 ס"מ ואופים כ-25 דק' עד להשחמה יפה של השכבה העליונה.
    9. לאחר האפייה מוציאים את העוגה מהתבנית, ומעבירים לצינון מלא ע"ג רשת צינון.
  2. בינתיים מכינים את הקצפת:
    1. מקציפים את כל מרכיבי הקצפת (שמנת מתוקה, אבקת סוכר, תמצית וניל ואינסטינט פודינג) לקצפת אחידה ועמידה. שימו לב, לא להקציף יתר על המידה, חשוב להפסיק ברגע שמתקבלת קצפת בעמידות הרצויה).
    2. מעבירים את הקצפת לשק זילוף עם צנטר כוכב עם קוטר של כ1.5-2 ס"מ.
  3. הרכבת העוגה:


    1. פורסים את עוגת הווניל ל-2 שכבות אחידות (לעוגה מ-3 חלקים הייתי אופה את העוגה מ-9 ביצים, אבל לדעתי מספיקות כאן גם שתי שכבות; גם ככה היא יוצאת גבוהה ויפה).
    2. שמים את שכבת הוניל התחתונה על צלחת ההגשה.
    3. מברישים את סירופ הדובדבנים על העוגה, כך שהעוגה תספוג את הטעם, אבל גם לא תהיה רטובה מדי.

      הערה חשובה - חשוב לי להראות בעוגה הזאת שגם העוגות הכי מפוארות, יכולות להיות ממש קלות להכנה ולכן לא הכנתי כאן את הסירופ, אלא השתמשתי בסירופ שנשאר מדובדבנים משומרים, מה שלא פגע ולא בטיפה בטעמה. סירופ זה הינו חמצמץ ולכן מאזן בצורה מעולה את הטעמים.
    4. מפזרים על העוגה את הדובדבנים המשומרים, אחרי שסוננו מהנוזלים.


    5. מזלפים מעל לדובדבנים את הקצפת עד למילוי מלא של כל השכבה התחתונה.
    6. שמים מעל את השכבת העוגה העליונה, וחוזרים על אותם פעולות. 
    7. לאחר מכן מתחילים בזילוף הקרם בצידי העוגה, עד לכיסוי המלא שלה.(מי שאוהב פחות קרם, יכול להסתפק בזילוף על השכבות בלבד).
    8. קישטתי את העוגה בדובדבני אמרנה ושוקולד מריר מגורד.

 בתאבון יקיריי :)


תגובות