עוגיות גרנולה, שוקולד צ'יפס ואגוזי מלך

 

שלום חברים,
רוצה לפתוח את הפוסט הזה בהתנצלותי על זמן כה רב של שתיקה.
עבודה, לימודים והרבה דברים אחרים גרמו לי לעבור להילוך טיפה יותר איתי בכל הקשור לבלוג. המשכתי לבשל ולאפות אבל לא יצא לי לצלם ולהתפנות לכתוב את הפוסטים. קיבלתי הרבה פניות ותלונות על זה שלא חידשתי מזמן את הבלוג והבנתי שככה זה לא יכול להימשך.
לכן החלטתי לפתוח את העידן החדש שלי בבלוג עם מתכון אהוב במיוחד - עוגיות גרנולה, שוקולד צ'יפס מריר ולבן ואגוזי מלך. יש לי חולשה לעוגיות גרנולה, חוץ מזה שזה בריא זה גם מאוד מאוד טעים! שני סוגי שוקולדים ואגוזי מלך מעלים את העוגיות לליגה אחרת. המתכון שנתן לי השראה לעוגיות הללו זה המתכון של מרתה סטיוארט, אך ביצעתי בו כל כך הרבה שינויים, החל מרכיבים ועד לכמויות, כך שלא נשארו שם הרבה דברים מהמקור, אבל התוצאה יצאה פשוט מעולהההההה!

כמות: 24 עוגיות
זמן אפייה: 5-7 דק'
זמן הכנה: 15 דק':

רכיבים:
100 גר' חמאה
1/3 כוס סוכר לבן
1/3 כוס סוכר חום
חצי כפית תמצית וניל
ביצה אחת
1 כוס קמח לבן
3/4 כפית אבקת אפייה
1/4 כפית מלח
1 כוס שיבולת שועל
1/2 כוס אגוזי מלך (עדיף קלועים)
1/2 כוס שוקולד מריר
1/3 כוס שוקולד לבן

הוראות הכנה:
  1. מחממים את התנור ל170 מעלות צלסיוס.
  2. שמים בקערת מיקסר את החמאה, שני סוגי הסוכר, תמצית וניל ומערבלים עם וו גיטרה עד לקבלת קרם אוורירי (כדקת ערבול).
  3. מוסיפים ביצה ומערבלים עד להטמעתה המלאה בקרם.
  4. מנפים יחד את הקמח ואבקת האפייה ומוסיפים בהדרגה לקערה עם תערובת החמאה, סוכר והביצה. מערבבים עם מרית לתערובת אחידה.
  5. מוסיפים שיבולת שועל, שוקולד צי'פס מריר ולבן ואגוזי מלך ושוב מערבבים עם מרית.
  6. מניחים באמצעות כף את הבצק על תבנית האפייה (מרופדת בנייר אפייה) במרווחים של כ4 ס"מ בין העוגיות.
  7. אופים עד להזהבה כ5-7 דקות (בתנור שלי זה נאפה די מהר, יכול להיות שבחלק מהתנורים ידרש יותר זמן).
  8. מוציאים מהתנור ומשאירים להצטנן כ2 דקות על התבנית (לא מעבירים ישר לרשת צינון, מכיוון והעוגיות מאוד רכות בעודן חמות, וניתן לשבור אותן בקלות).
  9. מעבירים לצינון מלא על רשת צינון ולאחר מכן שומרים בכלי סגור עד 3 ימים (הכי טעימים ביום האפייה ולמחרת).
  10. בתאבון יקירים :)

 

תגובות