Homemade Raffaello Balls


אז קודם כל בואו נדבר על מה זה בכלל כדורי רפאלו או בונבוניירת רפאלו.
כדור רפאלו מורכב משקד שמצופה בקרם שמנת המכוסה ע"י ופל בצורת כדור שמצופה קרם וניל עם שבבי הקוקוס.
מניחה שחלקכם מכירים את זה היטב (בכל זאת מדובר בקלאסיקה, שדרך אגב מאוד טעימה) וחלקכם פחות, כי בארץ הם פחות פופולאריים. למרות שניתן לקנות אותם בכל סופר, במיוחד בתקופת הטרום חגים, אם תשאלו אנשים מה זה רפאלו, מסתבר שלא הרבה ידעו לענות וחבל כי מדובר בפינוק טעים ויפה. אני זוכרת את הכדורים האלה עוד מהילדות, שכן התחילו לייצר אותם בתחילת שנות ה90 ואז הם גם נהיו ממש פופולאריים בזכות טעמם העדין והממכר. בפרסומת שלהם הראו בלרינה שרצה לאכול את הכדור ישר אחרי ההופעה, שכן נבחרה לא סתם לסמל שלהן, מכיוון ובונבוניירת רפאלו לבנה ועדינה כמו בלרינה, ושבבי הקוקוס מסמלים את החצאית והלבוש של בלרינה (לפחות ככה נראה לי, כמובן שזה פירוש שלי ויכול להיות שמפיקים ראו דמיון קצת שונה).
עוד משהו מיוחד ברפאלו זה שמדובר בבונבוניירה ללא שוקולד, מי אמר שבכל מקום חייב להיות שוקולד? זה לא פוגע בטעמה בכלל.
חלקכם בטח יחשבו שאני עושה פרסומת, אך זו אינה כוונתי, אני פשוט רוצה לחלוק איתכם את אהבתי לקינוח הנהדר הזה בין אם קנוי ובין אם בהכנה ביתית (כמובן שתמיד יותר כיף ומהנה להכין בהכנה ביתית, וכאן אני מקווה שתוכלו להיעזר במתכון שאכתוב למטה, אך אשאיר זאת לשיקולכם.

ועכשיו בואו נעבור למתכון:

זמן הכנה: 15-20 דק'
כמות: 30 כדורים

מרכיבים:
30 שקדים מולבנים שלמים
300 גר' וופל וניל
7-9 כפות חלב מרוכז
90-100 גר' שבבי קוקוס

אופן הכנה:
  1. טוחנים את הוופלים לפירורים באמצעות בלנדר (במידה ואין בלנדר ניתן לעשות את זה עם הידיים).
     
  2. מוסיפים חלב מרוכז ומערבבים עד לקבלת "בצק". אל תוסיפו את כל החלב המרוכז בבת אחת, תתחילו ב-6 כפות, יתכן וזה יספיק לכם (תלוי בסוג הוופלים ובחלב מרוכז).
     
  3. ניקח כל פעם חתיכה קטנה של בצק, נשטח אותה על כף היד ל"עיגול" בעל כ-4 ס"מ קוטר. נשים במרכז העיגול את השקד ונעטוף אותו עם הבצק מהצדדים עד לקבלת כדור.
  4. בצלחת שטוחה נפזר את שבבי הקוקוס ונגלגל את הכדורים בקוקוס.
זהו, כדורי רפאלו שלנו מוכנים, בתאבון :)


 

תגובות