ראגו

 


לאחר כל כך הרבה מתכוני אפייה שפורסמו הגיע הזמן להצדיק את השם של הבלוג ולהקדיש פוסט לבישול!
אז כן, כן לא טעיתם, הפעם לא נגע בתנור ולא במיקסר, הפעם ברשותינו רק סכינים, קרשי חיתוך ומחבתות =).
המתכון של הראגו הזה לא נקרא בשום ספר ובשום בלוג אלא פשוט נולד, בכלל אני חושבת שעם כל האהבה שלי לאפייה בישול הוא עולם יותר חופשי וחסר גבולות, באפייה יותר קפדניים, שוקלים כל גרם וגרם, בבישול כמעט ולא משתמשים במשקל ויותר עושים לפי העין ונותנים יד חופשית לדמיון שלנו. מה שמפתיע שלרוב בבישול יצא לנו כל פעם טעם קצת שונה, אבל השונות הזאת לא תפגע בטעם.
את סדרת הבישול שלי בבלוג החלטתי להתחיל דווקא בראגו, כי....בעצם לא יודעת למה, אין סיבה מיוחדת, פשוט התחשק לי להכין, ואם כבר מכינים אז מצלמים ואם כבר צילמנו אז שיתפנו :) .
משמעות המילה ragoûter בתרגום מצרפתית הינה מעורר תאבון, אולם מקור השם הוא צרפתי אך אי אפשר לשייך את המאכל הזה לשום עדה או מדינה, משום שבכל מקום יש את הגרסא שלו לראגו עוד מימי הביניים ואף אחד לא יודע איפה הוכן לראשונה.
ראגו יכול להיות עם בשר או מירקות בלבד, אני אציג לכם את הווריאציה שלי לראגו עם חזה עוף, ירקות ופטריות:

כמות מנות: 6 מנות
זמן בישול: 40 דקות

רכיבים:
פרפר חזה עוף (500 גר')
שמן לטיגון בצל
1 בצל גדול
2 שיני שום
1 חציל גדול
2 גזרים קטנים או 1 גדול
סלסלת פטריות שמפיניון
גמבה אדומה או צהובה (אופציונלי)
חצי כוס יין לבן
חצי כוס מים
3/4 כף רסק עגבניות
250 מ"ל עגבניות מרוסקות
צרור עלי בזיליקום
כף סוכר
מלח לפי הטעם

אופן הכנה:
 
  1. נקלף את החצילים, נחתוך לעיגולים בעובי של כ-1.5 ס"מ, נשים אותם במסננת ונפזר עליהם מלח (על מנת שתצא המרירות). את המסננת נשים על קערה או צלחת עמוקה כדי שיטפטף לשם המיץ המריר.
  2. בינתיים מטגנים בצל קצוץ, לאחר שנהיה שקוף ומזהיב טיפה מוסיפים שום קצוץ. מטגנים עוד דקה -שתיים, תוך ערבוב (שימו לב, שהשום נשרף ממש מהר, אז אל תשאירו אותו בלי השגחה).
  3. חותכים את החזה עוף לרצועות ומוסיפים לבצל ולשום, מטגנים עד שמתקבל צבע זהוב (בערך כ-15-20 דקות).
  4. נוסיף את היין לבשר וניתן לו להתאדות.
  5. נחתוך את הגזר לרצועות דקות באורך של כ-4 ס"מ.
  6. נשטוף את החצילים מהמלח, נחתוך לקוביות בגודל של 1*1 ס"מ.
  7. נוסיף את החציל החתוך לבשר (לאחר שהוספנו את החציל נמשיך לבשל לא יותר מ-20 דקות).
  8. נשטוף את הפטריות ונחתוך לפי רצונכם, אני מעדיפה חתיכות גדולות יחסית, לכן חתכתי כל פטריה לרבעים. נוסיף את הפטריות לתבשיל.
  9. נחתוך את הגמבות לרצועות ונוסיף לתבשיל (לי הפעם לא הייתה גמבה בבית, ברך כלל אני אוהבת להוסיף גמבה אדומה, אבל גם צהובה תלך).
  10. נוסיף רסק עגבניות, עגבניות מרוסקות, סוכר, מלח ופלפל (תזהרו עם המלח, כי המלחנו אל החצילים, אולם שטפנו אותם לאחר מכן, אך יתכן שלא כל המלח נשטף).
  11. לקראת הסוף תוסיפו עלי בזיליקום.


שימו לב, כי כמויות של רסק עגבניות מלח, פלפל ומים לא מדויקות ותלויות בטעם, לכן תטעמו במהלך הבישול ותתאימו לטעמכם.
 
הגשה: אני מגישה את הראגו עם פסטה או אורז, אתם יכולים להמציא כל תוספת אחרת, או להגיש אותו כמנה בפני עצמה.
 
בתאבון :)
 

תגובות